22. juli: Fra Buffalo til Cody – over Big Horn Mountains

Næste morgen skulle det vise sig, at vi havde ligget på en usædvanligt idyllisk campground midt inde i skoven og med den lille bæk til at afgrænse pladsen kun et par meter væk. Vi kan begynde at vi er kommet nordpå og op i bjergene – det bliver godt nok koldt om aftenen/natten nu, og vi var endda nødt til at iføre os lange bukser fra morgenen af.( Vi tænkte lige tilbage på hvordan vi sov med vores AirCondition tændt da vi var omkring Las Vegas). Der var dog ikke tid til at nyde skovidyllen så meget, for vi ville køre tidligt så vi kunne nå at opleve lidt af Cody inden aften.

Først skulle vi imidlertid krydse Big Horn Mountains på vores vej vestover, hvilket viste sig at være noget af et projekt. Passet ligger i ca. 3500 m højde, og da vi holdt ind på en rasteplads oppe på toppen for at spise brunch, lå der stadig SNE i vejkanten!

Børnene syntes det var et hit, og vi andre nød udsigten!

I Cody tog vi hen og besigtigede henholdsvis hotel og campingplads, før vi igen mødtes ved Irma Hotel midt i byen for en byrundfart i bus med vældig engagerede og festlige guider! Vi hørte om byen, som blev grundlagt af Bill Cody – senere Buffalo Bill – da han efter en lang karriere som jernbanearbejder, ponyekspresrytter, spejder i hæren og pelsjæger – fik succes med sit Wild West Show, som han turnerede rundt med omkring århundredeskiftet. En interessant personlighed, som vi helt sikkert bliver klogere på i morgen når vi skal besøge Buffalo Bill museet.

Efter byrundfarten og lidt shopping – Mads og Mikkel købte indianer-ting – havde vi pladser udenfor hotel Irma igen, hvor Cody Gunfighters gjorde klar til aftenens skuddueller med den obligatoriske afsyngning af nationalmelodien som den obligatoriske indledning til showet.
Gunfighterne var i et vældigt humør og opførte et fint lille show i sidegaden udenfor hotellet. Bagefter var der autografskrivning og fotografering!

Aftensmaden blev indtaget i fredelige rammer på Ponderosa Campground – en dejlig campingplads lige uden for centrum. Til børnenes store fortrydelse er her ingen pool, men de er enige om at det er dejligt at vi har 3 overnatninger det samme sted!